Författare Ämne: Mina aforismer och maxim.  (läst 152 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ossian

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 217
    • Visa profil
Mina aforismer och maxim.
« skrivet: juni 17, 2017, 14:38:23 »
Relationer är någonting som ingen kan ha själv.

Kvinnor måste underställa sig en man för att få ut allt det som deras män kan erbjuda dem.

För att evolvera så måste människan vara en del utav Evolutionen, utanför civilisationen.
« Senast ändrad: juni 17, 2017, 21:08:29 av Ossian »

stb135

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 717
    • Visa profil
SV: Mina aforismer och maxim.
« Svar #1 skrivet: juni 17, 2017, 15:08:37 »
Inget är hugget i sten i kvinna-man förhållandet. Dock finns två oundvikliga o naturbestämda parametrar de båda könen har att ta hänsyn till: 1. kvinnan kan bli gravid. 2. naturen styr kvinnans ägglossning o kvinnan styr mannens! Hur hänsynstagandena organiseras kring dessa oundvikliga o allmängilltiga villkor, avgör förhållandets kvalitet!

Ossian

• Medlem
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: juni 17, 2017, 15:26:44 »
Kvinnor som styr sina män blir besvikna när de inser att deras män inte är några män.

-Jag hade egentligen tänkt att skriva att 'kvinnan styr inte mannens ägglossning därför att mannen saknar både ägg som ägglossning' och det är givetvis fullkomligt sant men inte mycket till aforism.

Redigering: grammatik.
« Senast ändrad: juni 17, 2017, 15:34:49 av Ossian »

Ossian

• Medlem
  • *
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: juni 17, 2017, 15:33:22 »
Mer om män och kvinnor.

Män måste lära sig att underkasta sig sanningen.

Kvinnor måste lära sig att underkasta sig sina män.
-Detta är det enda sättet att få till ett lyckat förhållande.

Barn måste lära sig att underkasta sig de vuxna.

stb135

• Medlem
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: juni 17, 2017, 16:04:23 »
Det är en Gammal testamentlig o Koransk manlig våt dröm, detta med kvinnans underkastelse i förhållande till mannen. Varför ska en kvinna underkasta sig en idiot till karl?! En riktig kvinna gör som en riktig man: förstår o förhåller sig till sanning o verklighet o därmed möjlighet att leva i samförstånd o samverkan. Om hon vill. Underkastelse är för dumskallar. Eller så skaffar man sig en hund.
« Senast ändrad: juni 25, 2017, 07:35:02 av stb135 »

Ossian

• Medlem
  • *
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: juni 17, 2017, 16:47:40 »
De som tror att de förstår förkroppsligar all ondska. De som inte förstår har potential.

Antag och förlora, vet och vinn, vet inte för att komma att veta.

De som slåss för rättigheter skräms utav livet.

Krama inte om pytonormen bara för att den är vacker.

Beundra aldrig för mycket annars så tappar du modet som du jämför dig med dem. Om du inte erkänner din uppskattning för andra så vågar du inte konstatera att de är bättre än dig. Tricket är balans: lyft upp andra för det som de gör väl utan att överdriva.
« Senast ändrad: juni 17, 2017, 21:10:31 av Ossian »

Lille Ludvig

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 65
  • Jag var 3 år när detta forum skapades
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #6 skrivet: juni 17, 2017, 20:00:16 »
Vem satt regeln att manen är dominant över kvinnan? Vem satt lagen om vilket kön man ska älska? Vissa saker sker efter naturlagar, men det finns inga regler för vårt sociala liv, det är en sandlåda som vi mäniskor kan fylla, men vad vi vill och vem vi vill. Naturen skapade oss inte för att älska ett spesefikt kön, den skapade oss bara med förmågan att älska. Vem och hur man älskar är ointressant och orelevant, så länge man finner lycka i sina relationer.
« Senast ändrad: juni 17, 2017, 20:02:56 av Lille Ludvig »

Ossian

• Medlem
  • *
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: juni 17, 2017, 21:04:02 »
När du uttrycker något som du vet så svarar människor med sin förståelse i ämnet.

Relationer tvingar oss till ödmjukhet.

Skydda dig från människor till varje pris.

Den fullkomliga egoismen säger åt andra att inte säga åt egoisten vad den ska göra.

stb135

• Medlem
  • *
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: juni 17, 2017, 21:36:31 »
Ossian: -God dag, yxskaft!
Lille Ludvig: det finns ingen mer än du själv som kan reglera objektet för din förälskelse, glädje, lycka. Eller motvilja, vrede o hat. Det finns bara anständighet, consensus o konsekvenser av hur du reagerar o agerar på dina känslor/tankar. Dessutom: hur är kärlek förknippat med kön?
« Senast ändrad: juni 17, 2017, 21:55:31 av stb135 »

Ossian

• Medlem
  • *
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: juni 18, 2017, 11:33:00 »
Don't try to impress, don't underwhelm, but leave an impression by nailing it.

Time is something outside the now.

Hitta din plats i livet.

Dominationslekar stärker ditt förhållande.

Ödmjukhet mot människor är förödande för ordningen.

Och andra observationer:
Ingenting pressar dig att lägga band på ditt ego som ett kärleksförhållande med någon utav det andra könet.

Mgtow: män besvärar sig inte med kvinnor som vägrar att låta sig domineras. Kvinnor besvärar sig inte länge med män som vägrar att dominera dem.

När ett par saknar förankrade roller så uppstår behovet utav perversa BDSM-ritualer.

stb135

• Medlem
  • *
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: juni 18, 2017, 13:49:22 »
Sann kärlek har inget med kön att göra. Buddhan hänvisade till en moders kärlek till sitt barn som den renaste formen av kärlek. Vad har det med kön att göra? Det som gör att könen byter vätskor är erotik, passion. Kärlek är ett resarvationslöst sinnestillstånd som uppstår mellan minst två likasinnade väsen.

Ossian

• Medlem
  • *
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: juni 20, 2017, 16:07:29 »
Det blir även diverse observationer från och med nu. Kanske rent av poesi. Jag känner mig inte så inspirerad just nu men det behövs ju något för att hålla igång forumet.

-Universitetet är en fortsättning utav förskolan och människorna där rycker fortfarande varandra i håret.

Pure away from the humans, and pure of the human in me.

När kroppen dör så försvinner identiteten för evigt, men energin blir kvar.

Människan är oren. Det som den tror att den är är någonting som är falskt. Där falskhet råder förorenas naturen.

Flodvatten är uppfriskande, den har en helt annan kvalitet jämfört med dricksvatten.

Martin Gustavsson

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 397
  • Betrakta blommorna och andas djupt!
    • Visa profil
    • Vetenskapliga partiet
    • E-post
« Svar #12 skrivet: juni 24, 2017, 09:09:06 »
Jag har upptäckt att kvinnor som man med vänlighet brottar ner på rygg i sängen och vänligt och lekfullt morrar på mot halsen tenderar att bli mer "buddhistiska" i sitt sätt. ;-) Min hypotes är att det kan minska ett dåligt dominant beteende genom att påverka kvinnans hormoner positivt. Det är också min hypotes att alla människor som minskar sitt dominanta beteende blir lyckligare människor.

Nu är det jag beskriver visserligen ett dominant beteende, men det är en dominans med en god intention som inte skadar någon och vars intention är att skapa lycka för både mannen och kvinnan i ett förhållande, en win-win. Återkom gärna med feedback om ni provar tekniken!
Kunchen Jampa Karma - All-knowing loving-kindness in action in deed. - Vetenskapligt och mediterande (ökar vetandet), för mänskligheten i balans med naturen (medmänskligt)
http://vetenskapligapartiet.wordpress.com/

Lille Ludvig

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 65
  • Jag var 3 år när detta forum skapades
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #13 skrivet: juni 24, 2017, 15:09:48 »
Kärlek, sex och befruktning är tre helt olika saker. Man kan känna kärlek till vem som hälst och det finns inga regler runt kärleken. Sex är ett sätt att vissa sin kärlek, och hur/med vem man har sex med saknar också regler. Befruktning är när en man gör en kvinna gravid och har där efter tydliga regler uppsatta av naturen eftersom det bara fungerar på ett sätt.

Blanda inte inhopp dessa tre saker.

stb135

• Medlem
  • *
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: juni 24, 2017, 16:01:43 »
Ludvig: regler är mänskliga hittepå som kan vara utformade efter naturliga konsekvenser eller konsekvenser av mänskligt hittepå. Man kan förstå o älska hela tillvaron, kvinna-man förhållandet, sexuellt samarbete o erotik inkluderat, på naturens villkor, såsom den uttrycker sig av sig  själv, dvs allmängiltigt. Eller man kan tänka/känna reagera utifrån eget begär, passion, lust, där omgivningen är sekundär o spelplan för det som "jag"-identiteten aldrig kan finna sin omöjliga tillfredsställelse i. Inte i något av dessa två sätt att bemöta livet o det vi tror kan vara kärlek, finns några regler. Bara konsekvenser för det psykiska välbefinnandet o den mentala hälsan. ALLT vi tänker, säger o gör får gensvar i vår gemensamma o omgivande verklighet. Gör man ingen ansträngning att förstå verkligheten just som gemensam o att jag ingår i den på dess villkor, kommer gensvaren som en tjuv om natten, när jag minst anar, med konsekvenser "jag"-identiteten upplever som drabbad av olyckliga omständigheter, en negativ överraskning man inte har ansvar för.
« Senast ändrad: juni 24, 2017, 22:39:16 av stb135 »